top of page

Amaranth koekjes met vijgen en salie!

Hmmmmm yoga koekjes!

Yoga koekjes? Yess, yoga koekjes. Omdat koekjes me terug doen denken aan vroeger, aan een momentje na school als beloning na een dag hard mijn best doen na school. Dan doet me dat denken aan speculaasjes, aan bitterkoekjes, maar vooral dus aan kruiden. Kruiden en geuren me mij terug doen denken aan vroeger. Eten kan je door de wereld laten reizen. Soms kiezen we Indisch en de andere keer kiezen we Grieks. Waar heb jij zin in?

Dit zijn dus yoga koekjes. Koekjes maak ik met alle soorten kruiden die je maar kunt bedenken. De koekjes zijn met het bijzondere kruid Salie. Het helpt je krachtig te voelen, het reinigt en verzacht vele pijntjes en klachten. Voor vrouwen die last hebben van hun hormonen kan Salie helend werken. Vroeger werd het ook gegeven als het niet lukte om zwanger te worden. Amaranth is een zusje van Quinoa. Een mini zaadje met veel omega 3. Het smaakt een beetje naar nootjes, heel lekker! Je kunt er van alles mee. Een zaadje zo klein, maar oh zo groot zou je kunnen zeggen. Lekker bakken!

Ingredienten:

2 Handen amaranth

1 El cacoa poeder

2 El zonnebloem pitten

2 Gedroogde vijgen

Takjes salie

1 el Ghee of kokosolie

50 ml Water

6 el kastanje meel of ander gluten vrij meel

Verwarm de oven voor op 200 graden. Was de Amaranth en bak deze samen met de zonnebloempitten totdat het een goude kleur krijgt. Vervolgens hak je de vijgen in kleine stukjes en vermeng je dit met de stukjes salie en de ghee. Voeg als laatste het lauw warme water en het meel toe. Maak er mooie koekjes van. Plaats de koekjes in de oven en haal ze er na 10 minuutjes of een kwartier (afhankelijk van je oven) uit.

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page