top of page

Een man van steen

Een rots in de branding, stevig op de aarde. Hij zal niet van zijn pad afwijken, zijn doel is duidelijk. Weer of geen weer hij zal blijven staan. Vol focus op zijn doel, zonder afleiding blijft hij in zijn kracht. In bewustzijn staat hij op en laat hij zonder achteruit te kijken achter wat nodig is op dat moment. Hij is aanvaarding, acceptatie met wat is. Alles wat hij mee maakte bracht hem hier. Alle weersomstandigheden hielpen hem te worden tot wie hij nu is. Zijn leven getekend in de krassen in het steen. Hij is er geweest, en als je naar hem kijkt weet je.. hij weet wat leven is.

Een man van steen beheert zijn kracht als de aarde zelf. Het water van gevoelens omhult de leegtes binnenin zijn materie. In de lege ruimtes vormen de golven van gevoelens zachtheid in het gesteente, als de enig mogelijke vervulling binnen in. In de lege ruimtes wil het water zich begeven als liefde en heling. Water brengt leven in zijn gesteente, kleur en vorm. Haar water in samensmelting met zijn vorm is eenheid.

Mannelijke daadkracht, discipline, passie, zelfbeheersing, focus en veiligheid geeft mij vertrouwen. Zo'n man is mijn rots, die niet alleen zijn maar ook mijn golven van gevoelens aan kan. Hij toont zijn ware kracht als het mij te veel wordt, dan komen mijn vloedgolven tot rust en opent hij me dieper dan ik zelf kan. Met mijn ogen dicht vertrouw ik dat hij het aankan, en af en toe test ik hem daarin. Zonder rekening te hoeven houden met wat hij aan kan vertrouw ik dat ik hem die uitdaging geven mag. Hij houd van mijn wisselingen, het pure leven en schoonheid is wat ik hem breng. Zijn liefde.. heeft alles waar mijn hart naar verlangt.

Een man die zo duidelijk weet wat hij wil schrikt mij niet af, is niet langer dominant. Een geliefde met zoveel focus voor zijn missie geef ik mijn hart, hij zal er net als met zijn missie met liefde en aanwezigheid mee kunnen zijn. Zijn missie verklaart hoe groot zijn focus kan zijn, als hij dat kan is hij ook bij mij met zijn volledige kracht en aanwezigheid. Mijn hart zal hij waar nodig met warmte kunnen beschermen, met mijn ogen dicht vertrouw ik hem dat toe.

Zijn grootsheid geeft mij vertrouwen, en besef dat hij me kan hebben. Als mijn golven te hoog worden zal hij niet meeveren maar zal zijn rots zich groter maken. Zijn gesteente houd zich vast en weet zich te openen als liefde. Hij weet dat hij vrij is ook als hij met mij is. Hij ìs vrijheid, net zoals ik liefde ben.

Een man van steen kent juist ook zachtheid, kent daarnaast de dans van de vrijheid die hij verlangt. Een man die zichzelf durft te geven aan het leven weet dat de vrijheid in hemzelf huist op ieder moment. Hij durft zichzelf te laten zien, is niet bang voor de ander zijn oordelen. Een man van steen kent de zachtheid van compassie, tederheid en sensualiteit. Hij weet wanneer te gaan, en wanneer te blijven.

Mijn geliefde weet dat ik me alleen aan hem kan geven als hij aanwezig is. Als hij zijn mannelijkheid kan toestaan in warmte en aanwezigheid te zijn bij mij. Als hij mijn vrouwelijkheid toe staat hem lief te hebben in zijn hart en zijn aanwezigheid aan bied, dan open ik voor hem en kan ik hem ontvangen. Bewustzijn is wat hij is, hij is het bewustzijn zelf in het leven. Hij biedt zijn armen om mijn lichaam heen waarin ik thuis kom. Ik weet dat ik op hem kan bouwen en mezelf kan geven, maar alleen.. als wij beiden in bewustzijn zijn.

Mijn geliefde huist in mij, hij heeft mij lief en raakt me aan met tederheid. Ik dans met hem terwijl hij mijn energie volgt. Hij is mijn Shiva, ik ben zijn Shakti. Iedere aanraking voelt als thuiskomen in mezelf, hij streelt mijn gezicht terwijl ik voel dat hij aanwezig is. Met hem smelt ik samen en drijf ik weg. Alsof er niets anders meer is dan zijn aanraking, zijn ademhaling en ons samen. Dankzij zijn aanwezigheid is mijn vrouw zijn dieper aanwezig en kan ik me openen als het leven, in liefde en in vertrouwen.

Ik wens je liefde en vrijheid,

Jolinde

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page