top of page

Ho'oponopono

De tweede workshop Aromatherapie is alweer even geleden maar ik deel graag een prachtige meditatie met je. Deze workshop had als thema Verbinding. Dit thema staat erg dicht bij me, ik denk dicht bij iedereen als je ervoor open staat. ik hoef het woord maar te zeggen of ik word helemaal warm van binnen. Verbinding.. dat is toch waar het allemaal om draait? Dat gevoel wilde ik over brengen en ik denk dat het gelukt is. Maar wat is het nou eigenlijk, de Ho'oponopono?

Deze sjamanistische methode uit Hawaii zorgt ervoor dat ons ego op 1 lijn komt met ons Ware Zelf. Velen van ons zijn gevangenen van ons onderbewustzijn. Het zijn de programma's van het onderbewuste die het merendeel van ons handelen en onze gedachten beïnvloeden.

De oplossing volgens de Hawaianen?

Vrijkomen van de ketenen van het onderbewuste. Door een paar simpele zinnetjes te zeggen maak je contact met het bovenbewuste en worden de programma's die het onderbewuste domineren definitief weggebrand. Deze zinnetjes zijn.

Ik hou van je (I love you) Bedankt (Thank you) Het spijt me (I am sorry) Vergeef me alsjeblieft (Please forgive me)

Zeg deze zinnetjes altijd en vooral als er zich problemen voordoen. Je zult zien dat op het moment dat je zegt ik hou van je tegen jezelf of het universum dat angst en ergernis verdwijnen. Pure liefde en harmonie komen er voor in de plaats. Als je Ho'oponopono beoefent voel je je meteen beter. Het is alsof je een andere wereld binnengaat.

De vier zinnetjes zijn sleutels die ervoor zorgen dat de energie van het universum kan binnenstromen in het bewustzijn. Vervolgens ruimt die energie allerlei oude programma's die zich in het onderbewuste bevinden op. Dat zijn programma's die te maken hebben met bijv. angst, zelfbeklag, pijn, teleurstelling, opgelegde normen. Het gaat dus niet om affirmaties, maar om sleutels die de energie van het onderbewuste vrijmaken en je helpen om schoon te worden van oude programma's.

Een belangrijke voorwaarde voor het succesvol beoefenen van Ho'oponopono is het gadeslaan van je gedachten. Zie het wanneer oude gedachten afkomstig van verouderde programma's opborrelen en besef wanneer het in het bijzonder nodig is om de vier zinnetjes te gebruiken.

Daarnaast gebruik je bij de Ho'oponopono meditatie een bevestigende ademhalingstechniek nadat je de zinnetjes hebt herhaald. Er is een goede oefening om het meditatieve bewustzijn te trainen; > Adem in terwijl je tot 10 telt. > Hou vervolgens je adem enige tijd in. > Adem uit terwijl je tot 10 telt. Doe dit in totaal 10 keer. Je kunt dit bijhouden door iedere keer als je zo'n ademhaling hebt gedaan een vinger van je hand omhoog te doen. Als alle vingers omhoog staan ben je klaar.

Stel, er gebeurt iets in je leven dat er in je leven, wat je dan zou kunnen zeggen is het volgende:

Ik hou van je oude herinneringen of programma's, maar het is nu tijd om jullie te laten gaan. Ik vergeef mezelf voor het scheppen van deze situatie in mijn leven. Bedankt voor deze gelegenheid om jullie (de programma's of de herinnering) in liefde te laten gaan.

Bedoeling is om:

1. Te accepteren wat er is, ook als wat zich in de realiteit voordoet vervelend lijkt. Een probleem wordt gezien als een kans om iets ouds op te ruimen en daarom als iets positiefs.

2. De energie van oude programma's op een liefdevolle manier vrij te laten. Alleen als je iets lief hebt kan het vrijgelaten worden. Als je je verzet tegen oude programma's wordt het alleen maar erger. Daarom is liefhebben van de realiteit zoals die is een voorwaarde tot schoonmaken van het onderbewuste.


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page