top of page

Liefde in de Valentijnsmaand februari

Verbinding

In deze maand vieren we de liefde. Liefde tussen jou en je partner, jou en je vrienden of tussen jou en je familie. Het is er altijd, alleen zijn we er soms niet bewust mee verbonden. Liefde geeft vertrouwen, rust, acceptatie en geluk. Het is beter dan al het materieel, het opent je voor het leven dat bij jou past. Leven vanuit Liefde is het allerhoogste, en laat je overstromen van geluk. Jezelf geven wat jij nodig hebt is een blijk van zelf liefde. Zo kwam ik na mijn vakantie thuis en heb ik het roer om gegooid. Na het opzetten van Joli Vie, waar ik in de wereld zette wat ik zelf zo enorm op waarde schat, vergat ik regelmatig mijn rust te nemen en goed voor mezelf te zorgen. Er waren momenten dat ik mijn bedrijf, mijn kindje noemde. Oei.. zo werd het erg kwetsbaar. Vakantie nemen was een uitdaging, een kindje laat je niet zo makkelijk zes weken achter. Ik gaf de wereld wat ik stiekem zelf nodig had, en vergat het mezelf te geven omdat mijn bron dan uitgeput was. Tot er een stemmetje in mij zei ''geef jezelf, waarvan je denkt dat de ander het nodig heeft.'' Toen wij op vakantie gingen liet ik mijn laptop achter, mijn bedrijf thuis, en nam ik een notitie boekje mee. Ik schreef iedere dag alles op wat we mee maakte en wat ik voelde. Ik probeerde zo weinig mogelijk op mijn mobiel te kijken, en soms gewoon helemaal niet. In mijn hoofd werd het daardoor rustiger, en mijn lichaam vond dat ook erg fijn. Direct merkte ik dat overtollig gewicht en last van me af vielen. Dat ik bewuste keuzes kon maken, dit niet en dat wel. Toen we terug gingen maakte ik nog een bewuste keuze. Ik wilde mezelf eerst geven wat ik anderen geef, en merk dat zodra ik dat doe, het veel krachtiger is omdat het uit een volle emmer komt. Het gaat er niet om wàt je doet, het gaat erom dat je leert te luisteren naar hòe je het doet. Wat is je intentie? Welke energie geef je mee in jouw actie? Is dit goed voor mij? Moet hier iets veranderen ten goede van de situatie? Of is het slechts een gedachte? Moet ik van mezelf hard werken en ligt de lat enorm hoog of màg ik van mezelf op 80% functioneren zodat ik die andere 20% van mijn energie in bijvoorbeeld sport, zelfontwikkeling, andere mensen of creativiteit kan stoppen. Verbinding, met jezelf, is ook interesse tonen in wat jij nodig hebt. Zonder daarbij te luisteren naar leefstijlnormen, voedingsnormen of bewegingsnormen die niet bij jou passen. Start maar eens met twee keer per week 5 minuutjes kleine oefeningen doen. Of een keer in de week een avond geen televisie of telefoon gebruiken. Of.. iedere week minstens een keer een pen en papier pakken en alles opschrijven wat je dwars zit (zo.. dat is eruit). Tenslotte.. wie is de wereld om jou te vertellen wat goed is voor jou? Of nog beter.. waarom neem je de waarheid van een ander aan? Hoeveel er momenteel gesproken word over goede voeding en bewegen.. hoe weinig nog over rust. Leren ontspannen is de clue tot een gezond gewicht en een gezonde geest. Vraag jezelf iedere dag daarom af; hoe kan ik er vandaag voor zorgen dat ik verbonden blijf met mezelf? Het zal een gewoonte worden. Goede keuzes maak je vanuit ontspanning. Het worden keuzes die bij jou passen. Vier pijlers waaraan je kunt denken: Ontspanning, natuurlijke voeding, slaap en beweging. Hoe vul jij ze in? Veel liefs, Jolinde

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page