top of page

Genieten van eten of.. emoties weg eten?


Cacao.. of Chocolade.. het is voor de meeste mensen moeilijk om te negeren als het eenmaal je keukenkastje is ingekomen. En wist je dat dit eigenlijk helemaal niet erg hoeft te zijn? Natuurlijk is de variant met suiker niet zo heel erg verstandig, maar ja het is wel errug lekker. Je kunt absoluut genieten van de voordelen van cacao, wist je dat het heel veel Magnesium bevat waardoor je zenuwstelsel tot rust komt?

Oh wat kunnen wij mensen ons toch schuldig voelen over lekker eten, en dat haalt de fun flink uit het eten. Eten moet fijn zijn, een moment van rust, het maakt verbinding, niet alleen met anderen maar zeker ook met jezelf!

Gezond eten bied de mogelijkheid om weer te gaan genieten van eten, je niet langer schuldig te voelen over je keuzes. Het is immers gezond toch? Maar gezond eten, is voor iedereen anders. Zelf heb ik een lange weg afgelegd om weer te kunnen genieten van eten. Ik voelde me erg vaak schuldig als ik iets lekkers at, en weet inmiddels dat dit een signaal was van mijn lichaam dat het niet lag aan de voeding die ik tot me nam maar aan de INTENTIE achter het nemen van voeding! Ik zocht zelfliefde in het eten van suiker, en zo`n 7 jaren geleden zwoor ik suiker af. Daardoor merkte ik dat mijn zelfliefde gestuurd werd door voeding. En omdat ik geen suiker meer at moest ik het nu op een andere manier creëren.

Ik voelde me erg vaak schuldig over voedingskeuzes, omdat ik niet luisterde naar mezelf en de signalen van mijn lichaam. Als ik een momentje voor mezelf nodig heb, grijp ik nog steeds snel naar eten dat me gerust stelt. Het verschil is dat ik dit nu zie van mezelf. Voeding laat je direct contact maken met je buik, je keert naar binnen en maakt zo verbinding met jezelf. Het is best interessant om te kijken naar wat jou aanzet tot het nemen van wat voor voeding dan ook. Is het hoofd of buik honger? In mijn geval was het ook vaak onrust, omdat ik moeilijk kan ontspannen en snel overprikkeld raak, kwam ik erachter dat voeding me kalmeerde en de overprikkeling en onrustige energie weer tot rust bracht. Alsof ik letterlijk weer bij mezelf aan kwam. Nu ik dit weet kan ik beter aansturen op mijn behoeften, en ook andere manieren creëren om mezelf gerust te stellen, om weer in mijn eigen ruimte te komen.

Mijn liefde voor voeding is een geschenk voor mijn lichaam. Ik eet sinds 7 jaar geen suiker meer en ben nu zo`n 6 jaren vegetarisch. De laatste twee jaren ook volledig plantaardig. Het geeft mij zoveel liefde, geluk, en verbinding met de natuur en mezelf. Door plantaardig te eten voelde ik alles waar ik naar op zoek was tot me komen. Er is zoveel vertrouwen, en ik voel me in balans. Het liefst zou ik dit van de daken willen schreeuwen, maar ik ben me er van bewust dat ik mijn eigen voedingspatroon mag kiezen en dat jij dit ook mag doen. Je zal mij niet tegenkomen tijdens protest acties.

Even geleden begon het `bak` virus weer toe te slaan bij mij thuis. Het is een van mijn grootste hobby´s, lekker bakken zonder suiker! En eenmaal bezig.. kan ik er niet genoeg van krijgen. Ik heb serieus waar de afgelopen twee weken bijna iedere dag een nieuwe versie gemaakt van deze Raw food bites. Vind jij het ook zo leuk om in de keuken te staan voor jezelf en voor de mensen om je heen? Verras je visite ook eens met Raw food. Deze RAW Snicker is echt een aanrader. Hoe doe je dat?

Op naar de winkel voor;

minimaal 6 Medjoul dadels

200 gram havermout

1 tl kaneel

2 el water

200 gram cashewnoten

1 tl Maca

1 tl Ashawaganda

een rijpe banaan

5 el kokosolie

2 el cacao poeder

1 tl

Voor de 1e laag meng je 6 dadels met 200 gram havermout en een tl kaneel. Zet even in de ijskast! De tweede laag bestaat uit geweekte cashewnoten, 200 gram. Met een tl Maca poeder, een tl Ashawaganda (optioneel deze twee super kalmerende stress reducerende Superfood Adaptogenen, eh.. wel een aanrader dus!) En een rijpe banaan huppp in de blender of keukenmachine. Dit smeer je op de iets koude eerste laag. Dan de derde laag, doe vijf flinke eetlepels kokosolie in een bakje en voeg er een el kokend water bij, roer zachtjes totdat de kokosolie gesmolten is. Eenmaal gesmolten doe je er twee el cacao en een tl kaneel bij. Zet deze RAW Superfood taart zo'n twee uren in de vriezer en snijd het dan aan. Mind your mouth!!

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page