top of page

Nog twee maanden!

Oh wat was het heerlijk, het afgelopen weekend ben ik weer hartstikke druk in de weer geweest met Anatomie, Asana techniek, Sequencing (lesopbouw) en de yoga filosofie. Vorig jaar in september ben ik begonnen met de opleiding Vinyasa yoga teacher van Johan Noorloos. De opleiding volg ik in Leeuwarden bij ClubYoga. Het is iedere maand weer het gevoel van thuiskomen. Yoga geeft me precies wat ik nodig heb, op ieder moment! En dat is veel, geloof mij. Yoga is niet alleen op de mat leerde Johan ons, het begint juist op het moment dat je van de mat komt. Want hoe jij beweegt en reageert op de mat, dat zegt meer over je dan je in eerste instantie denkt.

Over een maandje hebben we het theorie examen en daar ben ik natuurlijk zenuwachtig voor. Maar.. ook dat leert yoga mij; in spannende periodes terug naar je ademhaling gaan helpt je weg vanuit de spanning terug naar de focus. Een leven met stress heb ik als geen ander gekend en eigenlijk kwamen al mijn trainingen en opleidingen van het afgelopen jaar daarnaar terug; terug naar je ademhaling.

Yoga is dus een fysieke mediatie eigenlijk. Een levensstijl waarin ik me zo ontzettend thuis voel dat ik van de daken wil schreeuwen hoe dankbaar ik ben dat het op mijn pad is gekomen. Dat wil ik heel graag ook aan andere meegeven. Want jou lichaam is een tempel, daar mag je voor zorgen. Niet alleen jou lichaam aan de buitenkant maar ook aan de binnenkant. Door middel van voeding en van beweging maar zeker het mentale aspect daarin meegenomen. Hoe rustig ik word als ik weer adem zoals ik ademen moet, zo bewust ik kan zijn als ik me laat mee flowen in mijn eigen yoga practise of me over geef aan alles en iedereen die ik tegen kom. Als je nieuwsgierig kunt zijn naar de wereld kun je overal yoga zien. Jij bent wie wij zijn, wij zijn wie jij bent.. Alles is yoga, en daarmee is alles gezegd. Begin met luisteren naar jezelf en je zal voelen wat ik bedoel.

Voor mij dus leren, leren en leren voor het examen in april. Dan ook nog een praktijk examen in mei. Dus tot die tijd zal ik oefenen en dat doe ik oh zo graag. Mensen die de les uit stappen, weer terug bij zichzelf, verbonden met het hart. Dat ik mijn kennis over kan brengen aan mijn studenten straks, dat is wat ik wens. Dus nog heel even wachten, ik maar ook jij. Dan wens ik nu alvast dat jij net zoals ik weet wat ik bedoel met Namaste!

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page